Verloop van de wedstrijd

Heeft jouw mediatheek heerlijke leeshoeken? Kun je er altijd terecht voor een goed boek en zijn er fijne studieplekken? Geef deze dan vóór 1 juni op voor de Nationale Mediatheek Trofee 2018!

Hoe doe je mee?
1. Maak een foto waarop je duidelijk ziet wat er zo speciaal is aan jouw mediatheek en stuur deze naar info@passionatebulkboek.nl.
2. Zet in de e-mail
* waarom de mediatheek zo goed is
* op welke school je zit (naam+adres)
* het e-mailadres van de mediathecaris
3. De winnende school krijgt een boekenpakket t.w.v. € 1000,-. De tweede prijs wordt ter beschikking gesteld door de Beroepsvereniging Mediathecarissen Onderwijs en betreft een cheque t.w.v. € 750,- voor het nog verder ontwikkelen van de leesomgeving. De derde prijs bestaat uit een interieuradviescheque t.w.v. € 500,- van InVorm architecten in de vorm van een quickscan.

Heb je je mediatheek aangemeld? Dan nemen wij vervolgens contact op met de mediathecaris. Aan hem of haar wordt gevraagd de inzending aan te vullen met uitleg over:

  • Waarom de leesomgeving er als dusdanig uitziet;
  • Hoe leerlingen worden gemotiveerd om meer en beter te lezen;
  • Hoe leerlingen worden ondersteund door personeel in de mediatheek en/of door docenten en ouders.

Uit alle inzendingen kiest een vakkundige jury de drie beste leesomgevingen. Een journalist brengt in september een bezoek aan de drie genomineerde mediatheken. Tijdens dit bezoek/interview wordt aanvullend vastgesteld:

  • Hoe de collectie is opgebouwd;
  • Hoe up-to-date de collectie is;
  • Hoe de niveau-indeling is (denk aan referentiekaders).

De journalist schrijft een artikel over de drie genomineerde leesomgevingen, voorzien van foto’s die tijdens het bezoek zijn gemaakt. De jury bepaalt wie de winnaar van de Nationale Mediatheek Trofee is.

Meld Je AanMeld Je Aan

Altijd op de hoogte zijn van de Jonge Jury? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!
Aanmelden

Volg onsVolg ons

Word FanWord Fan

Powered by Passionate Bulkboek

Passionate Bulkboek ontwikkelt activiteiten voor jongeren met als doel hen te interesseren voor culturele uitingen in het algemeen en letteren in het bijzonder. Jongeren worden bereikt via educatieve projecten in het voortgezet onderwijs en vrijetijdsproducten die zich op dezelfde jongeren richten. Lees Meer