Tip van de week: Has#tag

Twee jaar geleden is er iets verschrikkelijks gebeurd met Marie. Haar zelfvertrouwen is hierdoor vernietigd. Zelfs haar beste vriendin Chloé heeft geen idee van wat Marie is overkomen. Om haar problemen te vergeten zoekt ze aandacht van jongens. Die krijgt ze. Door middel van foute kleding (of vooral weinig kleding) en uitdagende foto’s weet ze op haar social media veel volgers te krijgen. Ze krijgt veel reacties, maar deze zijn helaas niet altijd positief. Zo ontvangt ze steeds meer verschrikkelijke berichten en raakt ze haar laatste beetje zelfvertrouwen kwijt.

Haar onzekerheid lijkt minder te worden wanneer op Facebook Messenger ene Kevin opduikt. Hij is een knappe, gespierde jongen die erg veel interesse in haar toont en hij woont ook nog eens dichtbij! Voor Marie voelt het alsof ze de hoofdprijs heeft gewonnen. Wanneer Kevin haar vertrouwen heeft gewonnen vertelt zij haar geheim, die kan ze toch wel bij hem kwijt?

In de tussentijd zit Anton alias ‘Kevin’ te glimlachen achter zijn felle beeldscherm. Hij gaat eerst voor de makkelijke Marie, daarna voor haar knappe vriendin Chloé. Nu hij Maries geheim weet is hij binnen. Bingo!

Has#tag van Dirk Bracke vertelt een intrigerend verhaal dat (helaas) erg realistisch is. Het verhaal wordt zowel vanuit het perspectief van Marie, als van haar catfisher Anton verteld.  Zo krijg je niet alleen de gedachten te zien van de prooi, maar ook van iemand waar je niet vaak van hoort: de verschrikkelijke jager.

Een essentieel boek om gelezen te hebben! Ben jij wel voorzichtig op het internet?

Recente Tip van de week

Meld Je AanMeld Je Aan

Altijd op de hoogte zijn van de Jonge Jury? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!
Aanmelden

Volg onsVolg ons

Word FanWord Fan

Powered by Passionate Bulkboek

Passionate Bulkboek ontwikkelt activiteiten voor jongeren met als doel hen te interesseren voor culturele uitingen in het algemeen en letteren in het bijzonder. Jongeren worden bereikt via educatieve projecten in het voortgezet onderwijs en vrijetijdsproducten die zich op dezelfde jongeren richten. Lees Meer